Kontrowersje wokół „ Emilii Pérez” i „Brutalisty” [podcast]
W jaki sposób ukazano tranzycję narkotykowego bossa w Emilii Perez i dlaczego w Brutaliście jest tak mało scen poświęconych architekturze? Czy główna aktorka Emilii Pérez wciąż ma szansę na Oscara, skoro w sieci wypłynęły jej rasistowskie tweety sprzed lat?
Dlaczego niektóre filmy nominowane do Oscarów i oklaskiwane na festiwalach filmowych wzbudzają tyle negatywnych emocji, gdy trafiają do kin? Jak to się stało, że recepcja Emilii Pérez Jacques’a Audiarda i Brutalisty Brady’ego Corbeta tak się zmieniła na przestrzeni ostatnich miesięcy?
To dwie kontrowersyjne produkcje, które najpierw spotkały się z lawiną przychylnych recenzji, a niedługo potem musiały zmierzyć się z jeszcze intensywniejszą falą krytyki. Audiarda oskarżono o transfobiczność i przedmiotowe traktowanie meksykańskiej kultury, a Corbeta – o egotyzm, pompatyczność i mało rzetelne podejście do architektury, którą niektórzy uważają za najważniejszy temat Brutalisty.
Joanna Piechura, Marcin Stachowicz, Jakub Wojtaszczyk i Arek Kowalik rozmawiają o oskarżeniach wystosowanych pod adresem reżyserów. W jaki sposób ukazano tranzycję narkotykowego bossa w Emilii Perez i dlaczego w Brutaliście jest tak mało scen poświęconych architekturze? Czy główna aktorka Emilii Pérez wciąż ma szansę na Oscara, skoro w sieci wypłynęły jej rasistowskie tweety sprzed lat? A przede wszystkim – jak te wszystkie zagadnienia wpływają na nasz odbiór obu filmów? Posłuchajcie nowego odcinka podcastu I taki to jest miesiąc w kulturze.
I taki to był tydzień w kulturze. Kanye West, który „kocha Hitlera” i koncert Kendricka Lamara w Polsce
Za nami tydzień pod flagą! Niestety nie tą właściwą. Bo Kanye West ogłosił, że „jest nazistą” i „kocha Hitlera”, co jeszcze rok temu mogło wydawać się objawem klinicznej odklejk...
czytaj więcej ->Podlasie na Eurowizji. Rozmowa z Niczos
Niczos śpiewa po podlasku i razem z producentem Sw@da nagrała utwór, który znalazł się w polskich finałach Eurowizji. Rozmowa z artystką
czytaj więcej ->ILE NA DZIESIĘĆ?: Kotek gna, ile sił w łapkach. „Flow”
Przychodzi kotek do lekarza, a lekarz to piesek. Ludzi już nie ma. Zostały po nich ruiny i zgliszcza. W nominowanej do Oscara animacji „Flow” oraz jej lustrzanym odbiciu, grze w...
czytaj więcej ->