Recenzja (*122) ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Aleksander Hudzik ) 9.0 A śmiechom nie było końca! Andrea Fraser i toksyczna pozytywność sztuki w Zachęcie ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Agata Pyzik ) Postapokaliptyczne spa: dlaczego pozwalam sobie lubić nową wystawę w Muzeum Sztuki Nowoczesnej ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Stach Szabłowski ) O czym bzyczą zdjęcia, czyli pszczoły na Zamku ( Film ) ( Recenzja ) ( Michał Walkiewicz ) 5.0 ILE NA DZIESIĘĆ!?: Pamela Anderson nie potrzebuje waszych pieniędzy ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Wojciech Engelking ) 3.0 „James” Percivala Everetta nie jest powieścią dobrą, jest powieścią słuszną ( Film ) ( Recenzja ) ( Jakub Wojtaszczyk ) Przejażdżka na własnym uprzywilejowaniu. O fenomenie „Białego lotosu” ( Recenzja ) ( Artur Hellich ) Tacy jak ty uwielbiają mówić o „bullyingu”. Miniserial „Dojrzewanie” Kultura obowiązkowa ( Muzyka ) ( Recenzja ) ( Kacper Peresada ) Słuchacze „walczą” z muzyką Glassa. Premiera „Echnatona” w Berlinie ( Muzyka ) ( Recenzja ) ( Angelika Kucińska ) Poradnik przetrwania według Sharon Van Etten ( Film ) ( Recenzja ) ( Mateusz Górniak ) Telenowela ze śpiewaniem. Recenzja „Emilii Pérez” ( Film ) ( Recenzja ) ( Marcin Stachowicz ) Piętra i warstwy. Recenzujemy „Brutalistę” ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Stach Szabłowski ) Co robił Kentridge w Białymstoku ( Film ) ( Recenzja ) ( Anna Wyrwik ) Gitara do prądu, bo „czasy się zmieniają”. Recenzja filmu „Kompletnie nieznany” ( Recenzja ) ( J. Szpilka ) Potwory i potworzyce kultury. Claire Dederer Recenzje muzyczne ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Karol Kleczka ) Elementarz Davida Graebera i powrót do cnoty ( Film ) ( Recenzja ) ( Łukasz Mańkowski ) Tumblrowa Japonia w „Perfect Days” Wima Wendersa ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Artur Hellich ) Spowiedź pisarza celebryty i popyt na siebie. Michał Witkowski ( Recenzja ) ( Joanna Mąkowska ) Świat bez miłości. Listy Jamesa Baldwina ( Recenzja ) ( Renata Lis ) Ernaux nie zamierza dbać o cudze uczucia. Renata Lis czyta „Ciała” ( Film ) ( Recenzja ) ( Mateusz Górniak ) To nie jest film o miłości. „Anora” ( Film ) ( Recenzja ) ( Arek Kowalik ) ArteKino Festival, czyli co oglądać w grudniowe wieczory Rozmowy o muzyce ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Jakub Wojtaszczyk ) „Rodzimy się nadzy, a reszta to drag”. RuPaul ( Film ) ( Recenzja ) ( Kevin Dabrowski ) Bad trip. Recenzja „Prawdziwego bólu” ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Aleksander Hudzik ) Jak opowiedzieć światu o Andrzeju Wróblewskim? ( Film ) ( Recenzja ) ( Iwona Komór ) Kto dziś uprawia aerobik przed telewizorem?„Substancja” ( Film ) ( Recenzja ) ( Maciej Papierski ) Prawdziwa mitomania. Dlaczego pokochaliśmy Kaos ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Bogna Goślińska ) Miranda July o menopauzie i o tym, że wszyscy wylądujemy na czterech łapach ( Film ) ( Recenzja ) ( Maciej Jarkowiec ) Coppola zrealizował „wymarzony scenariusz”. „Megalopolis” Rozmowy o literaturze ( Film ) ( Recenzja ) ( Marcin Stachowicz ) Wyłącz Donalda. O filmie „Wybraniec” ( Film ) ( Recenzja ) ( Michał Walkiewicz ) ILE NA DZIESIĘĆ: O „Bokserze” i „Kuleju” ( Film ) ( Recenzja ) ( Piotr Sadzik ) Strach, pochwała ryzyka i AI. O filmie „Bestia” ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Michał R. Wiśniewski ) „Ciężko pojąć, że recenzent mija się z prawdą”. Polemika: Wiśniewski vs Peresada ( Film ) ( Recenzja ) ( Kevin Dabrowski ) Lantimos w wersji extreme. „Rodzaje życzliwości” ( Literatura ) ( Recenzja ) ( Kacper Peresada ) O dzieciach i gówniakach. Kochamy czy nienawidzimy ( Film ) ( Recenzja ) ( Michał Walkiewicz ) ILE NA DZIESIĘĆ?: Podejrzana „Substancja” Eseje o sztuce ( Inne ) ( Scena ) ( Recenzja ) ( Weronika Wojda ) Wchodzimy na salę, a sala dymi. „Gadający samochód” ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Aleksander Hudzik ) Komu przyśnił się „American Dream” Wojciecha Fangora? ( Recenzja ) ( Aleksandra Kumala ) Sztetl i aromat panieńskiego pokoju. O Fradl Sztok ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Agata Pyzik ) Modernizm w Ukrainie. Wystawa w trybie pilnym ( Sztuka ) ( Recenzja ) ( Aleksander Hudzik ) Surrealizm: fakty i więcej mitów ( Recenzja ) ( Mateusz Demski ) Rola osoby, która fotografuje. Wystawa w Muzeum Fotografii ( Film ) ( Recenzja ) ( Igor Kierkosz ) Podsumowujemy Nowe Horyzonty Załaduj kolejne... Newsletter type your newsletter email Zapisanie do newslettera jest równoznaczne z wyrazeniem zgody na politykę prywatności. Send